ISTRANCA TRANS ETKİNLİĞİ BAŞLANGIÇ KIYIKÖY HAMIDIYE

Uzun süredir aklımızda Istranca dağlarında bu güne kadar yürüdüğümüz rotaları birleştiren trans bir rota yapma hayalimiz vardı. Bir gün Bülent Beyden gelen bir haber ile Doğal Yaşamı Koruma Vakfı’nın yürütmekte olduğu Avrupa Birliği Bulgaristan-Türkiye IPA Sınır Ötesi Programı Sakar-Yildız Trans-European Hiking Route” adlı projenin forumuna davet edildik. Forum baya bir apar topar olsa da haber verebildiğimiz kadar kişiye ulaşıp katılanlarla birlikte taslak bir rota planlamıştık. Rotada bizi kısıtlayan bir kaç konu vardı. Denizden sınıra kadar uzanan bir hat mümkün olduğu kadar herkesin yürüyebileceği nitelikte olmalıydı. Rota da yürüyenin keyif alacağı, farklı zorluk derecelerinin olacağı, rota üzerinde ihtiyaçlarını giderebileceği acil durumlarda bazı kestirme yollar ile yerleşim yerine ulaşabileceği noktalar ve güzergahlar belirlemeliydik. Forum sonrası bir araya gelip proje için yürüyüşler yapmayı denememize rağmen kısıtlı güler kalana kadar organize bir program yürütemedik. Çevremizde ne kadar eş dost varsa haberleşip hafta sonları ve tüm izin günlerimizi kullanarak rota üzerinde işaretleme ve kayıt alma işlerine yapmaya başladık.  Aşağıda fotoğraflarını paylaştığım bizim ilk organize çalışmamız olan Kıyıköy Hamidiye arasındaki işaretlemeye aittir. Ekipteki çoğu kişi ormandan çıkamayacağımızı düşünse bile gece yarısı saat 2 gibi ormandan çıkabilmiştik. Umarım birileri bizim bu emeklerimizin izlerini takip ederek rotanın son noktasına kadar ulaşabilir. Şimdilik sözü fazla uzatmayıp faaliyetlerin notlarını paylaşmak istiyorum. Zannedersem bu notlar ile bir rapor düzenlenip proje dosyasına konacakmış. Zaman buldukça bir sonraki maceralarımızın notlarını da buradan size ileteceğim.

İlk organize çalışmamızın ekibi. Ekip şimdilik sağlam 🙂

Rotamızı ilk deniz fenerinden başlatmayı planlamıştık fakat yakın zamanda orada kurulan bir işletme tarafından geçişler zincirli kapılar ile kapatılmıştık. Alternatif başlangıç noktası için yer aramaya başladık.

Hala arıyoruz….

Sonunda başlangıç noktamızı bulduk. Harabe bir nokta olsa da ileride burada bir takım bildirilerin olduğu gözlem yapabilecek dürbün, konum göstere pusula, rota defteri, harita bulabileceğimiz, çevresinde çöplerin olmadığı bir başlangıç noktası hayal edebiliyorum.

Sıfır noktası finişe 170 km (rota bitiminde son toplamı revize edeceğim).

Başlangıç noktasından bir manzara. Hiç başlamayayım burada kalalım dedirten bir başlangıç oldu.

Aklımızdan geçen şey abi biz delimiyiz bu sıcakta yürüyoruz. İnsanlar denize giriyor denize mi girsek. Of canımızda ne çekti. Daha yolun başı pes etmiyoruz.

Heyecanla bulduğumuz uygun yerleri işaretlemeye başlıyoruz.
İstemeyerekte olsa denizi arkamızda bırakıp yola koyuluyoruz.

Rota üzerindeki ilk köprümüz.

Mümkün olduğu kadar çevreye zarar veremeden görüntü kirliliği oluşturmadan sadece ihtiyaç duyulan yerlere işaretler koymaya özen gösteriyoruz.
Alternatif bulamadığımız yerlerde ağaçlara işaretleme yaptık.
Rotanın bu kısmında yürüyüş yanındaki bazı alternatifleri deniz bisikleti, kano, tekne turu.

Rota üzerinde çoğu kişinin hoşun giden bazı yerlerde evlilik fotoğrafı çektiren çiftlere rastlıyoruz. (Not bir sonraki faaliyetlerimizde ormanda nehrin üzerindeki bir ağaçta gelinin yanına ulaşmaya çalışan bir damata rastladık. Gerçekten bu konuda enteresan durumlar ile karşılaşıyoruz.)

Manastıra ulaştığımızda biraz soluklanıp çevresini gezdik. Her gittiğimde farklı hayallere sürükleniyorum. Bu sefer geçmişten bana bir not bırakıldığını düşünüp dakikalarca duvarları inceledim.

Rotamızın üzerindeki ilk çeşme.
Karşımıza ne çıkacağını bilmediğimizden yanımıza yetecek kadar su dolduruyoruz. ( Bir sonraki çeşme 4 km sonra karşımıza çıkıyor)
Umarım fotoğraftaki işareti fark edebilmişsinizdir.
Bu işin hiç kolay olmadığını anlıyoruz. Sürekli boyalarımıza bir şeyler oluyor.
Bu kısımda dereye paralel ilerliyoruz. Sıcaktan bulanan kendini serin sulara bırakabilir.
 Ne kısımlarına deniz bisikleti kano ve tekne ile gelebilirsiniz.
Rotamızın keyifli kısmı çoğunu gölgede gidebiliyoruz.
Ve doğanın kucağında herkesin hayalini süsleyen o ev. İleride burayı guest house olarak hayal ediyorum. İnsanlar çoğu zaman böyle yerlere boş vakitlerinde geliyorlar. Boş olduğu zamanlar başkalarının kullanımına açılabileceğini düşünüyorum. Umarım rotamız üzerinde bunun gibi yerlerin duyurusunu yaparız.
Rotamız üzerinde mevsimlere göre bulabileceğiniz orman meyvelerinden böğürtlen. Gayet lezzetliler.
Yoruldukça kendi aramızda iş bölümlerini değiştirmeye çalışıyoruz.
En kıyak molamız fazla tutamasak ta ayaklarımız suda.
Pikniğe gelen bir aileye fotoğrafımız çektiriyoruz. Ekip Alp, Hakan, Eda ve ben.
Hamidiye köyüne kadar göreceğimiz son çeşme. Bol bol stok yaptık.

İşaretin ihtiyaç duyulacağı yerlere mümkün olduğu kadar işaretlemeye çalıştık.

Hiç bir şey bulamadığımız noktalarda kaya babalarına işaretimizi yaptık. Buraya direkli bir tabela dikmek şart oldu. Yada böyle doğal kalsın bilemedik.

Eda arkadan gelerek sürekli fotoğraflarımızı çekme ve kayıt alma işini üstlendi.

Mümkün olduğu kadar sonradan gelecek işaretleme ekibinin işini kolaylaştıracak km işaretleri koymaya çalıştık.
Uygun yol bulamadığımız noktalarda teknolojinin desteğini alıyoruz.
Yön işareti gerektiğini düşündüğümüz yerlere emniyet şeridi ile notlar aldık.

Ve gece yarısını biraz gece kül kedisine dönüşmeden Hamidiye köyüne vardık. Ekipteki herkese sabrı için teşekkür ediyorum. Yorucu ve uzun faaliyetimizin sonunda ilk işaretlemelerimizi tamamladık.

Not: Daha farkı bir alternatif için bu rotaya tekrar geliyoruz. Bu maceramızı sonraya bırakıyorum yakında sizlerle olacak.

One comment to ISTRANCA TRANS ETKİNLİĞİ BAŞLANGIÇ KIYIKÖY HAMIDIYE

• Bir WordPress yorumcusu  says:

Merhaba, bu bir yorumdur.
    Yorum moderasyonuna başlamak, düzenlemek ve silmek için lütfen yönetim panelindeki yorumlar bölümünü ziyaret edin.
    Yorumcuların avatarları Gravatar üzerinden gelmektedir.